عنوان محصول: فایل رایگان پاورپوینت فرایندعمومی برنامه ریزی استراتژیك
فایل رایگان پاورپوینت فرایندعمومی برنامه ریزی استراتژیك
بخشی از متن فایل رایگان پاورپوینت فرایندعمومی برنامه ریزی استراتژیک :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 43 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
فرایندعمومی برنامه ریزی استراتژیک (نگرش پیش تدبیری )
فرایند عمومی جمع آوری اطلاعات تا تجزیه وتحلیل وتدوین برنامه استراتژیک در نگرش پیش تدبیری
تدوین ارکان جهت ساز(ماموریت, آرمان, ارزش)
ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ( EFE )
ماتریس ارزیابی عوامل داخلی ( IFE )
ماتریس بررسی مقایسهای رقابت ( CPM )
مدل تحلیل SWOT و پیشنهاد راهبردهای خرد و کلان
ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی ( QSPM )
فرآیندعمومی برنامه ریزی استراتژیک
اجرا
چشم انداز
بررسی عوامل
محیطی
(فرصت,تهدید)
بررسی عوامل
داخلی
(قوت,ضعف)
تعیین گزینه ها
و
راهکارها
انتخاب گزینه ها
و
راهکارهای بهینه
کنترل و
ارزیابی
ماموریت
آرمان
ارزش
الگو زنجیره ارزش داراییها
ماتریس IFE
ماتریس CPM
الگو PEST
الگو پورتر
ماتریس EFE
SWOT
QSPM
تدوین ارکان جهت ساز (ماموریت)
درتدوین بیانیه ماموریت یا چشم انداز باید بتوان به پنج سؤال اساسی پاسخ دادکه عبارتنداز:
چه چیزی؟ (کالا و خدماتی که سازمان ارائه می دهد و در واقع چه نیازی از جامعه را با تامین این محصولات برآورده می سازد.)
چه کسی؟ (مشتریان چه کسانی هستند؟)
کجا؟ (حیطه رقابت شرکت کجاست؟ چه در ورودیها و چه در خروجیها)
چرا؟ (هدف بهینه سازمان چیست؟)
چگونه؟ (ویژگیهای منحصر به فرد و مزیت های رقابتی سازمان در رسیدن به این هدفها چیست؟)
کانون توجه نیز باید در بیانیه شفاف گردد. کانون توجه از سه جز تشکیل گردیده, تکنولوژی ,
منابع انسانی و نمای سازمانی . که بسته به نوع سازمان و توانمندی که سازمان در هر یک از سه جز دارد, به یکی از آنها می توان اشاره نمود.
بیانیه ماموریت شرکت دپون (Dupont)
ما یک شرکت بزرگ در زمینه محصولات شیمیایی و انرژی هستیم که سابقه درخشانی در اختراع و نوآوری دارد . کسب و کار ما مستمرا در حال تحــول است و ما داثما به دنبال راههای جدیدی برای بکارگیری منابع انسانی, مالی و تکنولوژی , به منظور ایجاد زندگی بهتری برای مردم دنیا هستیم . ماموریت ما افزایش ارزش شرکت نزد مشتریان , کارکنان و سهامداران است که این امر از طریق عرضه محصولات و خدمات ارزنده به بازار های جهانی انجام می گیرد . برای انجام این امر هر یک از کسب و کارهای ما می بایستی در سودآوری برتر از قوی ترین رقبا باشد. ما تنها وقتی احساس موفقیت خواهیم کرد که قادر باشـــــیم در مقایسه با دیگر صنایع , سودآوری بیشترو پایدارتری را برای سهامداران خود فراهم سازیم . در حالیکه رشد ما در گرو محصولات تازه و کشف منابع انرژی جدید می باشد, موفقیت ما نهایتا به چگونگی پاسخگویی به شرایط بازار و البته است. این امر مستلزم , تعامل زیاد با مشتریان برای درک و برآورده کردن نیاز آنان و همچنین تشخیص مشکلات و مرتفع کردن آنها می باشد . علاوه بر همه اینها, ما براین باوریم که موفقیت سازمان رابطه مستقیمی با کیفیت و جدیت پرسنل ما دارد برای دستیابی به موفقیت بیشتر نباید هیچگاه به وضع موجود راضی بود . ما می باستی به عنوان مشتاقان نوآوری شناخته شویم. اشتیاقی که برای مشکلترین مسائل خلاقانه ترین راه حلها را به ارمغان می آورد و برای زندگی مطلوبتر بهترین فرآورده ها به بازار عرضه می کند .