عنوان محصول: فایل رایگان در جستجوي مشارکت: درک تجربه خيران مدرسه ساز (مورد مطالعه: مشهد، ايران)
فایل رایگان در جستجوي مشارکت: درک تجربه خيران مدرسه ساز (مورد مطالعه: مشهد، ايران)
بخشی از متن فایل رایگان در جستجوي مشارکت: درک تجربه خيران مدرسه ساز (مورد مطالعه: مشهد, ايران) :
سال انتشار : 1394
تعداد صفحات : 34
مشارکت اجتماعی به عنوان صورتی فعالانه از شرکت در حیات اجتماعی شناخته می شود . مشارکت مالی یکی از انواع مشارکت اجتماعی است. معمولا نظام آموزش و پرورش از مشارکت مردم در کمک به تامین هزینه های مالی در زمینه ساخت و ساز, توسعه و تجهیز واحدهای آموزشی استقبال می کند. هدف اصلی مقاله حاضر, شناسایی و معرفی مفهوم مشارکت از نگاه مشارکت کنندگان در برنامه های توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی بود. واکاوی انتظارات خیران مدرسه ساز از سازوکارهای کنونی مشارکت در مدرسه سازی برای حفظ و ارتقای سطح مشارکت, هدف دیگر این مقاله بود. این پژوهش با رویکرد کیفی, با استفاده از مصاحبه های عمیق نیمه ساخت یافته صورت گرفت و متنمصاحبه به روش تحلیل تماتیک تحلیل شد. یافته ها نشان می دهند که مشارکت کنندگان بهداشتی معنوی و اجتماعی از فعالیت خود به عنوان خیر دارند . بهداشت معنوی با درون مایه ها یی از جنس باقیات الصالحات, کسب رضای خدا, برکت در زندان, کسب آرامش و احساس لذت, تبلور ارجحیت معنویات بر مادیات, ارزش ساخت بنای خیر و ضرورت مشارکت در امور تیر طرح شد و بهداشت اجتماعی با درونمایه های تبلور حس تعلق به مکان, کسب منزلت, تلاش در رفع نیاز ادراک شده, بیان احساس مسوولیت, خدمت به جامعه و مردم, ارزش آموزش, علم و آگاهی مطرح شد . همچنین انتظارات خیران در دو وجه سخت افزاری و نرم افزاری مشارکت در مدرسه سازی, طبقه بندی و مفهوم-پردازی شد. وجوه سخت افزاری در قالب مدیریت فرایند ساخت و ساز و جنبه های حقوقی مدرسه سازی و وجوه نرم افزاری آن در قالب مدیریت تعاملات و مشوق ها بازشناسی شدند.