عنوان محصول: فایل رایگان مقايسه اثربخشي آموزش هوش هيجاني و راهبردهاي يادگيري در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان
فایل رایگان مقايسه اثربخشي آموزش هوش هيجاني و راهبردهاي يادگيري در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان
بخشی از متن فایل رایگان مقايسه اثربخشي آموزش هوش هيجاني و راهبردهاي يادگيري در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان :
تعداد صفحات : 18
هدف اصلی این پژوهش , بررسی و مقایسه تاثیرآموزش هوش هیجانی و آموزش راهبردها ی یادگیری بر اضطراب امتحان است. برای این منظور تعداد 67 نفر از دانش آموزان پایه سوم راهنمایی شهر مشهد انتخاب شدند و به تصادف در گروه های سه گانه گواه, هوش هیجان ی و راهبردها ی یادگیری قرار گرفتند. آزمون اضطراب امتحان ابوالقاسمیهمکاران به عنوان ابزار گردآور ی ها داده مورد استفاده قرار گرفت. قبل از آموزش, آزمون مزبور در هر سه گروه آزما یشی اجرا شد. سپس ,آموزش راهبردها ی مطالعه و یادگیری ونیز آموزش های مهارت هوش هیجانی مطابق برنامه از قبل ته بهو هی مدت 8 جلسه یا دقیقه 90 در 40 روز, درگروه های مربوطه انجام شد. در پایان, آزمون اضطراب امتحان در سه گروه مجددا اجرا شد. نتا یج تحلیلی کواریانس نشان داد که نمرات سه گروه با هم تفاوت آماریمعنادار ی دارند. همچنین, نتایج نشان داد که نمرات دو گروه گواه و هوش هیجانی تفاوت آمار ی معنا دار ی با هم ندارند؛ اما نمرات گروه آموزش مهارت های یادگیری با گروه کنترل و گروه آموزش هوش هیجانی تفاوت معنادار یدارند. بنابر نتایج به دست آمده نیتوان گفت که آموزش راهبردها ی مطالعه نقش مهمی در کاهش اضطراب امتحان دارد .