عنوان محصول: فایل رایگان تحليل تاريخي Currere به معناي گذر زندگي نامه اي در آثار نوفهم گرايي
فایل رایگان تحليل تاريخي Currere به معناي گذر زندگي نامه اي در آثار نوفهم گرايي
بخشی از متن فایل رایگان تحليل تاريخي Currere به معناي گذر زندگي نامه اي در آثار نوفهم گرايي :
سال انتشار : 1394
تعداد صفحات : 24
هدف اصلی این پژوهش, مطالعه تاریخی معنای Currere در آثار نوفهم گرایی می باشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش تحلیل گفتمان بهره گرفته شد. واحد تحلیل گفتمان جمله و سطح تحلیل گفتمان در سطح تفسیر تعیین شد. با توجه به سوال های پژوهش, داده ها در چهار سطح معانی Currere, روش های Currere, مراحل Currere و بار سیاسی- اجتماعی Currere در آثار نوفهم گرایی طبقه بندی شدند. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که Currere در آثار نوفهم گرایی با معانی مختلفی مانند گذر شخصی یا گذر زندگی نامه ای , برنامه درسی به عنوان عمل سیاسی, درگیری فرارونده در جهان, شکلی از تجربه زیست شده, تفکر درباره گذشته و نگاه به آینده, الگوی پژوهش برنامه درسی, کارآگاهانه با خود و دیگران, فهم پیچیده یا درک پیچیده درباره راستی آزمایی احتمال ها در برنامه های درسی حول محور جنسیت, فرهنگ, نژاد و قوم, در پرانتز و قلاب گذاشتن تجربه معلم و دانش, نایل آمدن به تجربه خود و دوباره نگریستن به تجربه مدرسه ای به کاررفته است. همچنین, داستان خود, خود پویشی و مطالعه خود ازجمله روش های درک برنامه درسی از دیدگاه نوفهم گرایان تبه شمار می روند. بار سیاسی و اجتماعی Currere در آثار نوفهم گرایی هم به معنای بازسازی فردی و هم بازسازی اجتماعی به کاررفته است.