عنوان محصول: فایل رایگان ارتباط دانش نظري و عملي معلمان در پارادايم هاي اجراي برنامه درسي
فایل رایگان ارتباط دانش نظري و عملي معلمان در پارادايم هاي اجراي برنامه درسي
بخشی از متن فایل رایگان ارتباط دانش نظري و عملي معلمان در پارادايم هاي اجراي برنامه درسي :
سال انتشار : 1395
تعداد صفحات : 30
هدف اصلی این پژوهش, بررسی ارتباط میان دانش نظری و عملی معلمان در هر یک از پارادایم های اجرای برنامه درسی است. بر مبنای سه نوع پارادایم حوزه مطالعاتی برنامه درسی که با مطمح نظر قرار دادن نسبت میان نظریه و عمل شکل گرفته است, به بیان سه نوع رابطه میان دانش نظری و دانش عملی مورد نیاز معلمان در تدریس پرداخته شده است. این سه نوع رابطه, در دل سه پارادایم برای اجرای برنامه درسی, مورد بحث قرار گرفته اند. این سه پارادایم با ترکیبی از عناوین پارادایم های حوزه مطالعات برنامه-درسی و اجرای برنامه درسی, فنی- وفادارنه, فکورانه- انطباقی و انتقادی- برآمدنی نام گذاری می شوند. هر یک از این سه رابطه, پیامدهای متفاوتی را نیز برای شکل گیری برنامه های درسی رشد و توسعه حرفه ای معلمان در بردارد. در پارادایم فنی- وفادارنه, برنامه-های رشد حرفه ای بر انتقال دانش نظری و مهارت آموزی در فنون هر چه اثر بخش تر تدریس تاکید دارد. این برنامه ها در پارادایم فکورانه- انطباقی ضمن توجه به انتقال دانش نظری بروز, رشد و پرورش تامل عملی معلمان را مطمح نظر قرار می گیرد. برنامه های رشد حرفه ای در پارادایم انتقادی- برآمدنی نیز شکلی از پژوهش فردی یا گروهی, به خود می گیرد.