عنوان محصول: فایل رایگان پيش بيني موفقيت تحصيلي با تاکيد بر متغيرهاي موثر در يادگيريالکترونيکي و درگيري تحصيلي
فایل رایگان پيش بيني موفقيت تحصيلي با تاکيد بر متغيرهاي موثر در يادگيريالکترونيکي و درگيري تحصيلي
بخشی از متن فایل رایگان پيش بيني موفقيت تحصيلي با تاکيد بر متغيرهاي موثر در يادگيريالکترونيکي و درگيري تحصيلي :
سال انتشار : 1394
تعداد صفحات : 28
هدف اصلی در این مطالعه بررسی اثر مستقیم متغیرهای تجربه, اضطراب, خوکارامدی رایانه و درگیری تحصیلی با موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس می باشد تحقیق حاضر از نظر روش همبستگی است با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان تعداد 410 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس به روش نمونه گیری تصادفی جهت انجام پژوهش انتخاب شدند ابزارهای جمع آوری اطلاعات پیوهش حاضر پرسشنامه استانداردی بودند که با روش آماری تحلیل مسیر و نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. متغیرهای درگیری شناختی انگیزشی, رفتاری, خودکارآمدی رایانه, اضطراب رایانه اثری مستقیم و معنی داری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دارد. بنابراین فرضهای پژوهش تایید می شود, متغیر خودکارآمدی رایانه اثری مستقیم و معنی داری با درگیری شناختی, انگیزشی و رفتاری داشنجویان دارد متغیرهای تجارب رایانه, اضطراب رایانه اثر معنی داری با خودکارآمدی رایانه دانشجویان دارد و در نهایت متغیر تجارب رایانه اثری معکوس و معنی داری با اضطراب رایانه دانشجویان دارد. در بررسی اثرات کل و مستقیم و از بین متغیرهای موثر بر موقیت تحصیلی , خود:ارادی رایانه با اثر کل 0/39 بیشترین تاثیر بر موقیت تحصیلی و درگیری شناختی با اثر مستقیم 0/24 نسبت به سایر متغیرهای پژوهش دارای اثر معکوس می باشد همچنین مدل با داده ها برازش مناسب و قابل قبولی را نشان داد.