عنوان محصول: فایل رایگان اعتبار يابي مقياسي براي مديريت دانش در درس ناوبري ساحلي دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) نوشهر
فایل رایگان اعتبار يابي مقياسي براي مديريت دانش در درس ناوبري ساحلي دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) نوشهر
بخشی از متن فایل رایگان اعتبار يابي مقياسي براي مديريت دانش در درس ناوبري ساحلي دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) نوشهر :
تعداد صفحات : 13
تحقیق حاضر به منظور اعتبار یابی مقیاسی برای مدیریت دانش درس ناوبری ساحلی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) انجام شده است. این تحقیق از نوع اکتشافی بوده و با روش تحلیل عاملی اکتشافی به انجام رسیده است. جامعه آماری شامل100 نفر از دانشجویانی که این درس را در دانشگاه گذرانده اند و کل حجم جامعه به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون استفاده شده است, روایی شناسنامه, روایی محتوا آن تامین شده است و پایایی آن از طریق روش آلفای کرونباخ برای مدیریت دانش0/87 محاسبه گردیده است. نتایج حاصل از تحلیل عامل نشان داده است که مدیریت دانش درس ناوبری ساحلی از عامل های جذب دانش, کاربرد دانش, دانش آفرینی, ذخیره دانش و سازماندهی دانش تشکیل شده است که در بین عامل ها جذب دانش بیشترین نقش و انتشار دانش کمترین نقش را در شکل گیری مدیریت دانش درس ناوبری ساحلی دارد.