عنوان محصول: فایل رایگان بررسي تاثير عوامل دروني و بيروني بر نوآوري باز (مورد مطالعه: مراکز تحقيقاتي وزارت صنايع و علوم)
فایل رایگان بررسي تاثير عوامل دروني و بيروني بر نوآوري باز (مورد مطالعه: مراکز تحقيقاتي وزارت صنايع و علوم)
بخشی از متن فایل رایگان بررسي تاثير عوامل دروني و بيروني بر نوآوري باز (مورد مطالعه: مراکز تحقيقاتي وزارت صنايع و علوم) :
تعداد صفحات : 24
یکی از ملزومات عملکرد موفق سازمان ها در دنیای رقابتی امروز, داشتن نوآوری و ایجاد مزیت رقابتی است. یکی از مدل های جدید برای نوآوری, مدل نوآوری باز (OI)است. هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر پیاده سازی نوآوری باز است. به همین منظور عوامل اصلی تاثیر گذار بر نوآوری باز در دو بعد عوامل درونی (ساختار و فرایند, مالی و کارکنان) و عوامل بیرونی (همکاری با رقبا, ارتباط با مشتریان, عوامل سیاسی/قانونی و ارتباط با دانشگاه) در نظر گرفته شده اند. این تحقیق از نوع کاربردی و به لحاظ روش تحقیق از شاخه توصیفی-همبستگی می باشد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه می باشد که بین 100نفر از خبرگان مراکز تحقیقاتی وزارت صنایع وعلوم با روش نمونه گیری تصادفی آزمون شده است. داده های حاصل از این پژوهش با استفاده از تحلیل مسیر و نرم افزار PLS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج این تحقیق نشان می دهد همه ابعاد شناسایی شده از عوامل درونی و بیرونی, بر پیاده سازی نوآوری باز تاثیر دارد.