عنوان محصول: فایل رایگان بررسي مقايسه اي-تطبيقي معناي مرکز در آراء مکتب اصفهان و انديشه هايدگر
فایل رایگان بررسي مقايسه اي-تطبيقي معناي مرکز در آراء مکتب اصفهان و انديشه هايدگر
بخشی از متن فایل رایگان بررسي مقايسه اي-تطبيقي معناي مرکز در آرا مکتب اصفهان و انديشه هايدگر :
سال انتشار : 1396
تعداد صفحات : 18
به پیکره درآمدن مکان در جهان, وابسته به اندیشه و خیالی است که برپایه سفر در عوالم وجودی )جهان وجودی(,روی میدهد. این سفر, ساختاری وجودی را در قالب مبدا /مسیر/مقصد, به دست می دهد که انسان م یتواند در حضر برای انتظا مبخشی مکان به کار بندد. کاربست این ساختار وجودی, جهانی را در مکان, گشوده می دارد. این جهان به نوبهخود, فضاهایی را برای رویداد زندگی , مهیا می سازد. نوعی زندگی که آدمیان در آن, نسبتی با وجود یافته و آن را تجربه میکنند. در چنین حالتی می توان اذعان داشت که مکان به مثابه مرکز یا مرکز به مثابه یک مکان, برفلسفه حیات استوارشده است. مکتب اصفهان و هایدگر, هریک از راهی جداگانه, برپایه وجود و موجود , آرایی بنیادین به دست داد هاند که خود به ساختارهای معنابخش در حوزه های جهان , مکان و زندگی و از آن مسیر به معنای مرکز راه می برند.این مقاله در قلمرو این دو طیف از آرا , در پی بازخوانی بنیادها و ساختارها در جهت دستیابی به معنای مرکز است. چنین امری, پژوهش را در حوزه روش شناسی, متکی بر حوزه تفسیری با رویکرد تطبیقی م یکند. هر چند بنیادها و ساختارها, خود ریشه در حوزه استدلال منطقی دارند.موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته می شود, بررسی تطبیقی بنیادها در آرا هستی شناسانه این دو طیف بوده که بدوا معنای لازم را به جهان وانسان یا عالم و آدم, می بخشد. سپس این مقولات, بازخوانی معنای مرکز را در حوزه های سه گانه جهان, مکان و زندگی در ارتباط و پیوندی معنادار با هم به دست میدهند.یافته های این پژوهش به عنوان پیش فهم, می تواند زمینه فهم دگرگونی در ساختارهای تاریخی معنابخش مرکز را در نسبت با دوران معاصر نیز میسر سازد. وجهی که معطوف به دگرگون شدن فلسفه مکان از حوزه هستی شناسانه به حوزه زیست شناسانه بوده است.