عنوان محصول: فایل رایگان بررسي تاثير آموزش حضوري بر ميزان آگاهي، نگرش و عملکرد دانش آموزان دختر در مورد کم خوني ناشي از فقرآهن
فایل رایگان بررسي تاثير آموزش حضوري بر ميزان آگاهي، نگرش و عملکرد دانش آموزان دختر در مورد کم خوني ناشي از فقرآهن
بخشی از متن فایل رایگان بررسي تاثير آموزش حضوري بر ميزان آگاهي, نگرش و عملکرد دانش آموزان دختر در مورد کم خوني ناشي از فقرآهن :
سال انتشار : 1395
تعداد صفحات : 13
زمینه و هدف: کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از مشکلات تغذیه ای شایع در جهان است که شیوع آن دردختران بعد از بلوغ به دلیل خونریزی ماهیانه افزایش می یابد. هدف از انجام این مطالعه تعیین تاثیرآموزش حضوری برمیزان اگاهی نگرش و عملکرد دانش آموزان دختردرمورد کم خونی ناشی ازفقرآهن می باشد موادوروش کار: دراین مطالعه مداخله ای نیمه تجربی 300نفر ازدانش اموزان دختر سه پایه اول دبیرستانهای شهرمراغه 150نفر درگروه مداخله و 150نفر درگروه کنترل بطور تصادفی انتخاب و وارد مطالعه شدند قبل ازاجرای برنامه اموزشی میزان اگاهی نگرش وعملکرد به ووسیله پرسشنامه مورد بررسی قرارگرفت و پس ازاجرای برنامه اموزشی و باگذشت 30-45 روز امداخله تاثیراموزش بهداش درهرگروه مداخله و کنترل مورد مقایسه قرارگرفت یافته هانشان داد قبل ازاموزش اختلاف معناداری بین گروه های مورد مطالعه ازنظر اگاهی نگرش و عملکرد وجود ندارد اما بعدازانجام مداخله اموزشی اختلاف معناداری دراگاهی نگرش و عملکرد درگروه مداخله دیده شد P<0.0001 نتیجه گیری: نمرات اگاهی نگرش وعملکرد دانش آموزان گروه مداخله افزایش یافته بود این بدان معناست که انجام مداخله اموزشی باعث مطلوب ترشدن اگاهی نگرش و عملکرد گردیده است بنابراین با افزایش اگاهی میتوان گامی مهم درجهت پیشگیری ازکم خونی ناشی ازفقرآهن و ارتقا سلامت دانش اموزان برداشت و اموزش دختران که مادران اینده اند تاثیری مستقیم دراموزش نسل اینده دارد