عنوان محصول: فایل رایگان تدوين برنامه توانمندسازي روانشناختي مبتني بر مدل چند محوري شغلي شفيع آبادي و مقايسه اثربخشي آن با مدل شناختي توماس و ولتهوس بين مشاوران دبيرستانهاي شهر رشت
فایل رایگان تدوين برنامه توانمندسازي روانشناختي مبتني بر مدل چند محوري شغلي شفيع آبادي و مقايسه اثربخشي آن با مدل شناختي توماس و ولتهوس بين مشاوران دبيرستانهاي شهر رشت
بخشی از متن فایل رایگان تدوين برنامه توانمندسازي روانشناختي مبتني بر مدل چند محوري شغلي شفيع آبادي و مقايسه اثربخشي آن با مدل شناختي توماس و ولتهوس بين مشاوران دبيرستانهاي شهر رشت :
تعداد صفحات : 40
در این پژوهش, اثربخشی دو برنامه آموزشی مبتنی بر مدل چندمحوری شغلی شفیع آبادی و شناختی توماس و ولتهوس بر میزان توانمندسازی روانشناختی مشاوران بررسی و مقایسه . شد روش پژوهش, نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشاوران زن و مرد بود که در دو قطب آموزش و پرورش شهر رشت مشغول به خدمت بودند 60 .نفر از کسانی که در پرسشنامه توانمندی روانشناختی محقق ساخته, پایین ترین نمره را کسب و برای شرکت در جلسات آموزشی اعلام آمادگی کرده بودند, به عنوان گروه نمونه انتخاب و با رعایت تناسب در سه گروه 20 نفری (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) جایگزین شدند. برای جمع آوری ها دادهاز پرسشنامه محقق ساخته توانمندی روانشناختی استفاده شد. با روش تحلیل عاملی, مشخص شد که پرسشنامه از یک عامل اشباع است که این عامل تحت عنوان توانمندی روانشناختی نامگذاری شد. برای تجزیه و تحلیل دا دهها از کوواریانس تک متغیری و آزمون تعقیبی بن فرونی استفاده شد. نتایج نشان داد, برنامه آموزشی مبتنی بر دو مدل بر افزایش توانمندی روانشناختی شرکت کنندگان دوره آموزشی تاثیر مثبت و معناداری دارد ( 0/001< p ام ؛) ا بین میزان تاثیرگذاری آموزشهای دو مدل بر توانمندی روانشناختی شرکت کنندگان, تفاوت معناداری مشاهده نشد.