عنوان محصول: فایل رایگان نقش خودآگاهي و تنظيم هيجان در کنترل اضطراب دانشجويان
فایل رایگان نقش خودآگاهي و تنظيم هيجان در کنترل اضطراب دانشجويان
بخشی از متن فایل رایگان نقش خودآگاهي و تنظيم هيجان در کنترل اضطراب دانشجويان :
تعداد صفحات : 16
خودآگاهی و تنظیم هیجان با اضطراب افراد رابطه دارد. با توجه به اینکه شناخت عوامل موثر بر اضطراب افراد بهخصوص قشر دانشجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است, از ینا رو مطالعه حاضر نیز با هدف تعیین نقش خودآگاهی و تنظیم هیجان در کنترل اضطراب در دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد. مطالعه ایتوصیفی بر روی 358 دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در سال تحصیلی - 91 1390 با روش نمونهگیری تصادفی طبقه بندی شده (برحسب دانشکده) انجام گرفت. پرسشنامه یا استاندارد در رابطه با متغیرهای دموگرافیک و نیز خودآگاهی, تنظیم هیجان و کنترل اضطراب دانشجویان به کار گرفته شد. در نهایت داده های جمع آوری شده از طریق نرمافزار SPSS16 و آزمون های آنالیز واریانس و رگرسیون خطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. میانگین و انحراف معیار سن دانشجویان 1/7 / ± 63 21 سال بود که /5% 64 مونث بودند. خودآگاهی و تنظیم هیجان با کنترل اضطراب دانشجویان ارتباط معنیداری داشت ( 0/05 < p به ؛) طوری که پیشبینی می شود با افزایش نمره خودآگاهی و تنظیم هیجان, نمره کنترل اضطراب دانشجویان افزایش یابد. خودآگاهی نقش پیشبین کنندگی بیشتری از خود نشان داد. در با نظر گرفتن نتایج مطالعه, انجام اقدامات تخصصی در حیطه آموزش مهارت های زندگی با تمرکز بر تنظیم هیجان و بهخصوص ارتقا خودآگاهی می تواند نقش مهمی در افزایش کنترل اضطراب دانشجویان مورد مطالعه داشته باشد.