عنوان محصول: فایل رایگان بررسي رابطه خودکارآمدي تحصيلي با همايندي ادراک ازخود و تفکر انتقادي در دانش آموزان
فایل رایگان بررسي رابطه خودکارآمدي تحصيلي با همايندي ادراک ازخود و تفکر انتقادي در دانش آموزان
بخشی از متن فایل رایگان بررسي رابطه خودکارآمدي تحصيلي با همايندي ادراک ازخود و تفکر انتقادي در دانش آموزان :
سال انتشار : 1395
تعداد صفحات : 24
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی با ادراک از خود و تفکر انتقادی در دانشآموزان بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع اول و دوم متوسطه شهر تهران بود. نمونه مورد پژوهش از بین دانشآموزان دختر پایه اول و دوم دبیرستانهای علوم انسانی منطقه 2 تهرانکه به صورت تصادفی و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شد و شامل 190 نفر بود. ابزار این پژوهش 3 پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی جینک و مورگان, ادراک از خود و تفکر انتقادی کالیفرنیا می باشد. که به وسیله آن اطلاعات مربوط به دانش آموزان گردآوری شد. در تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان داد که بین خودکارآمدی با ادراک خویشتن, خودکارآمدی و تفکر انتقادی و تفکر انتقادی و ادراک خویشتن رابطه معناداری وجود ندارد