عنوان محصول: فایل رایگان مدل يابي پيشرفت تحصيلي رياضي برمبناي؛ ارزش تکليف،درگيري شناختي، هيجان هاي پيشرفت و خودنظم جويي تحصيلي
فایل رایگان مدل يابي پيشرفت تحصيلي رياضي برمبناي؛ ارزش تکليف،درگيري شناختي، هيجان هاي پيشرفت و خودنظم جويي تحصيلي
بخشی از متن فایل رایگان مدل يابي پيشرفت تحصيلي رياضي برمبناي؛ ارزش تکليف,درگيري شناختي, هيجان هاي پيشرفت و خودنظم جويي تحصيلي :
سال انتشار : 1396
تعداد صفحات : 32
این پژوهش با هدف آزمون رابطه علی بین ارزش تکلیف, درگیری شناختی, هیجانهای پیشرفت تحصیلی, خودنظمجویی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی ریاضی صورت پذیرفت. بدین منظور از جامعه آماری پژوهش, با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای 560 نفر از دانش آموزان (267 نفر پسر و 293 نفردختر) از پایه سوم رشته ریاضی دبیرستانهای شهر تهران در سال تحصیلی 1394- 1393 به پرسشنامه خرده مقیاس ارزش تکلیف (پینتریچ و دی گروت, 1991 ,(مقیاس درگیری شناختی (تجدید نظر شده دو عاملی فرآیند یادگیری LPQ-R-2F) (کمبر بیگز و لیونگ, 2004 ,(مقیاس هیجانهای پیشرفت قبل از امتحان (AEQ) (پکران, گوییتز, تیتز و پری, 2005 (و مقیاس خودنظمجویی تحصیلی (پینتریچ و دی گروت, 1990 ,(پاسخ دادند. نتایج تحلیل مدل معادلات ساختاری با استفاده از دادههای تجربی نشان داد که, پیشرفت تحصیلی به طور مستقیم و غیر مستقیم از متغیرهای پیش بین ارزش تکلیف, درگیری شناختی, هیجان های پیشرفت و خودنظمجویی تحصیلی تاثیر میپذیرد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که, تمامی شاخصها به جز شاخص AGFI) شاخص نیکویی برازش تعدیل شده ) در حد بسیار مطلوب گزارش شدهاند و مدل با دادهها برازش خوبی دارد و این بیانگر این است که, رابطه خطی بین متغیرها و سازههای مکنون وجود دارد؛ بنابراین فرضیه کلی پژوهش مبنی بر الگوی مفروض رابطه علی بین ارزش تکلیف با پیشرفت تحصیلی از طریق میانجیگری درگیری شناختی, هیجانهای پیشرفت و خودنظم جویی تحصیلی برازنده دادهها است تایید شده است.