عنوان محصول: فایل رایگان مقايسه محيط آموزشي کلاس ايمني شناسي در سه دانشکده پزشکي،دندانپزشکي و پيراپزشکي در دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان
فایل رایگان مقايسه محيط آموزشي کلاس ايمني شناسي در سه دانشکده پزشکي،دندانپزشکي و پيراپزشکي در دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان
بخشی از متن فایل رایگان مقايسه محيط آموزشي کلاس ايمني شناسي در سه دانشکده پزشکي,دندانپزشکي و پيراپزشکي در دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان :
سال انتشار : 1393
تعداد صفحات : 16
مقدمه: ایمنی شناسی یکی از شاخه های زیست پزشکی است که تقریبا در تمامی رشته های مرتبط با پزشکی کاربرد داشته و تدریس می شود. محیط آموزشی یکی از عوامل تعیین کننده دروقوع یادده ی و یادگیری است .هدف این مطالعه ارزیابی محیط آموزشی موثر درکلاس ایمنی شناسی از دیدگاه دانشجویان سه رشته پزشکی ,دندانپزشکی وعلوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود روش کار: پرسشنامه DREEM توسط دانشجویان علوم آزمایشگاهی ,دندانپزشکی و پزشکی که واحد ایمنی شناسی رادر نیمسال اول سال تحصیلی 91-92 اخذ کرده بودند تکمیل گردید. اطلاعات حاصله وارد نرم افزار SPSS شد و مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت یافته ها: میانگین نمره کل کسب شده از پرسشنامهDREEM از مجموع 200 امتیاز, برای دانشجویان پزشکی شعبه بین الملل 125.7±23.2 دانشجویان علوم آزمایشگاهی 136.1 ± 13.5 بود . بین این سه میانگین, تفاوت معنی دار وجود داشت. بالاترین نمره ها در هر سه رشته مربوط به حیطه احساس دانشجو نسبت به آموزش دهندگان وکمترین نمره ها در هر سه رشته مربوط به حیطه احساس دانشجو نسبت به جو آموزشی بود.در اکثر حیطه ها بالاترین امتیاز ها مربوط به رشته علوم آزمایشگاهی وکمترین امتیاز ها مربوط به رشته پزشکی شعبه بین الملل بود .بین میانگین نمرات نهایی کسب شده در امتحان درس ایمنی شناسی در سه رشته نیزاختلاف معنادار وجود داشت. نتیجه گیری: محی طآموزشی کلاس های ایمنی شناسی در سه دانشکده در سطح خوب است .برای ارتقا محیط آموزشی به سطح بسیار خوب , توجه به جو آموزشی در شعبه بین الملل و تلاش در جهت بهبود شرایط روانی اجتماعی دانشجویان درهر سه دانشکده ضروری می نماید