عنوان محصول: فایل رایگان نقش ويژگيهاي شخصيتي دانشجويان بر سبک يادگيري آنان در دانشگاه علوم پزشکي بندرعباس
فایل رایگان نقش ويژگيهاي شخصيتي دانشجويان بر سبک يادگيري آنان در دانشگاه علوم پزشکي بندرعباس
بخشی از متن فایل رایگان نقش ويژگيهاي شخصيتي دانشجويان بر سبک يادگيري آنان در دانشگاه علوم پزشکي بندرعباس :
سال انتشار : 1393
تعداد صفحات : 13
سبک یادگیری, شاخص عملکرد هر فرد در پردازشو دریافت اطلاعات برای یادگیری است. ویژگی شخصیتی از جمله عوامل موثر بر سبک یادگیری است و آگاهی از ویژگی های شخصیتی, برای مقابله موثر با مشکلاتزندگی مفید و سودمند است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی دانشجویان با سبک یادگیری آنان, که در میان دانشجویان کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس انجام شده است.روش ها روش پژوهش توصیفی تحلیلی از نوع همبستگی است و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقطع - کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس بوده است که با استناد به جدول مورگان 300 نفر به عنوان حجم نمونه آماریدر نظر گرفته شد. برای گردآوری دادههای پژوهش, از دو پرسشنامه استاندارد پنج عاملی شخصیت NEO.FFI و پرسشنامه سبک یادگیری کلب استفاده شده است که پایایی و روایی ابزار در حد مطلوب گزارش شد. یافته ها نتایج به دست آمده از تحلیل مانوا و تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که بین مولفه های ویژگی های شخصیتی برون گرایی, اشتیاق به تجارب تازه و توافق پذیری با سبک یادگیری دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد اما در دو مولفه روان رنجوری و وظیفه شناسی رابطه معناداری وجود ندارد. علاوه بر این, بعد برون گرایی با سبک یادگیری همگرا رابطه منفی و معنی دار = - 0.48 و P=0.000 و بعد اشتیاق به تجارب تازه رابطه مثبت و معنی دار =-0.29 و P= 0.01 با سبک یادگیری همگرا و همچنین رابطه مثبت و معناداری =0.37 و P=0.001 با سبک یادگیری واگرا و بعد توافق پذیری رابطه منفی و معناداری = -0.27 و P=0.02 با سبک یادگیری واگرا دارد. نتیجه گیری نتایج به دست آمده از تحلیل مانوا و تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که بین مولفه های ویژگی های شخصیتی برون گرایی, اشتیاق به تجارب تازه و توافق پذیری با سبک یادگیری دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد