عنوان محصول: فایل رایگان باورهاوحالت فراشناختي،بازدارنده ياتسهيل کننده خودتنظيمي تحصيلي
فایل رایگان باورهاوحالت فراشناختي،بازدارنده ياتسهيل کننده خودتنظيمي تحصيلي
بخشی از متن فایل رایگان باورهاوحالت فراشناختي,بازدارنده ياتسهيل کننده خودتنظيمي تحصيلي :
سال انتشار : 1390
تعداد صفحات : 24
خودتنظیمی تحصیلی یکی ازموضوعات اساسی آموزش وپرورش است که به نظر می رسد با فراشناخت دررابطه باشد بررسی این ارتباط ازجنبه نظری و کاربردی دارای اهمیت است پس هدف این مطالعه بررسی و تعیین نقش مولفه های فراشناختی درخود تنظیمی تحصیلی بود روش پژوهش حاضر ازنوع همبستگی است که 318دانش اموز پسرپایه دوم دبیرستان ازمنطقه شش آموزش و پرورش شهرتهران به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند آنان پرسشنامه های باورهای فراشناختی ولز و کارترایت هاتون 2004 و حالت فراشناختی اونیل و عابدی 1996و خودتنظیمی تحصیلی ربان و کانل 1989 راتکمیل کردند داده ها بااستفاده ازروش رگرسیون چندمتغیری گام به گام و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد به علاوه مولفه های برنامه ریزی کنترل ناپذیری و نیاز به کنترل 26درصد ازواریانس خود تنظیمی تحصیلی را پیش بینی می کنند براساس مبانی نظری و نتایج این پژوهش باورها و حالت فراشناختی باخودتنظیمی تحصیلی به گونه متفاوت رابطه دارند بنابراین آموزش مولفه های فراشناختی میتواند دربهبود و افزایش خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان موثرباشد البته به هنگام انتخاب و تدوین محتوی اموزشی یافته های این پژوهش باید مدنظر قرارگیرد