عنوان محصول: فایل رایگان مدرس باليني اثربخش از ديدگاه دانشجويان و مدرسين باليني دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه
فایل رایگان مدرس باليني اثربخش از ديدگاه دانشجويان و مدرسين باليني دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه
بخشی از متن فایل رایگان مدرس باليني اثربخش از ديدگاه دانشجويان و مدرسين باليني دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه :
سال انتشار : 1394
تعداد صفحات : 12
مقدمه و هدف: آموزش بالینی یکی از جنبه های مهم آموزش در پرستاری است. این آموزش انتقال دهنده دانشجو از محیط تیوریک کلاس های درس به سمت فضای اصلی بالین هست. مطالعه حاضر باهدف شناسایی ویژگی های یک مدرس بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری و اساتید بالینی انجام شد. روش ها مطالعهی توصیفی تحلیلی حاضر بر روی 305 نفر از دانشجویان رشته های پرستاری و مامایی و 26 نفر از –مدرسین بالینی در سال 1394 انجام شد. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ای شامل 13 سوال بود که حیطه های خصوصیات حرف های, ارتباطی, شخصی, تدریس و ارزشیابی را میسنجید. داده ها توسط نرم افزارSPSS22 و آزمونهای t مستقل و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت یافته ها میانگین کلی خصوصیات یک مدرس بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان 6.54±0.13و از دیدگاه اساتید بالینی 6.36±0.26 بود. بیشترین امتیاز از دیدگاه دانشجویان مربوط به حیطه ی تدریس با میانگین0.52 6.68± و از دیدگاه مدرسین بالینی مربوط به حیطه ی ارزشیابی با میانگین ±6.67 0.43بود نتیجه گیری با در نظر گرفتن اهمیت حیطه ی ارزشیابی از جانب اساتید بالینی, شیوه و چهارچوب درست ارزشیابی در کارآموزی های بالینی باید در نظر گرفته شود. از طرفی به منظور برطرف ساختن هرچه بیشتر شکاف بین یادگیری نظری و خدمات بالینی پرستاری باید بر بالا بودن توان مهارتی مدرسین بالینی و داشتن تجربه کار در بالین تاکید گردد