عنوان محصول: فایل رایگان ارتباط بين هوش هيجاني و تفکر انتقادي در دانشجويان کارشناسي پرستاري دانشگاه علوم پزشکي تبريز
فایل رایگان ارتباط بين هوش هيجاني و تفکر انتقادي در دانشجويان کارشناسي پرستاري دانشگاه علوم پزشکي تبريز
بخشی از متن فایل رایگان ارتباط بين هوش هيجاني و تفکر انتقادي در دانشجويان کارشناسي پرستاري دانشگاه علوم پزشکي تبريز :
سال انتشار : 1394
تعداد صفحات : 14
یکی از ضرورتهای مهم حرفه پرستاری تفکر انتقادی است و پرستاران برای عملکرد صحیح در موقعیت های بالینی باید دارای مهارت های تفکر انتقادی باشند. عناصر هیجانی نقش مهمی در تفکر انتقادی دارند. این مطالعهبه بررسی میزان هوش هیجانی و تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز میپردازد. روش ها این پژوهش از نوع توصیفی همبستگی هست. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه های هوش هیجانی – بار آن و پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا استفاده شد. جامعهی آماری این پژوهش کلیه ی دانشجویان پرستاری دانشگاه - علوم پزشکی تبریز میباشند. نمونه 222 نفری از دانشجویان پرستاری از طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها در قسمت آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون, روش تحلیل رگرسیون چند متغیری, تحلیل واریانس چند متغیری و آزمون t استفاده. یافته ها یافته های پژوهش نشان میدهد که بین هوش هیجانی و تفکر انتقادی در دانشجویان دختر و پسر رابطه معنی داری وجود دارد و دانشجویان دختر در مقایسه با دانشجویان پسر از هوش هیجانی و تفکر انتقادی بالاتری برخوردارند. نتیجه گیری پرورش تفکر انتقادی و هوش هیجانی در دانشجویان پرستاری علاوه بر کمک در بهبود روابط اجتماعی دانش جویان و توانایی آنها در حل تعارضات, در بهبود کارآیی مهارتهای حل مسیله, توانایی قضاوت در حرفه پرستاری کیفیت و توانایی ارایه خدمات بالینی نقش اساسی ایفا میکند.